Een goed glas wijn: wie houdt er niet van? Tja: de echte bierdrinker inderdaad niet waarschijnlijk. Maar verder drinkt elke volwassene regelmatig een glas wijn, rood of wit. Als horecaondernemer kent u uw vaste klanten waarschijnlijk goed. Of in ieder geval hun drinkgedrag. Als een stel of groep weer heeft gereserveerd of gewoon langskomt, kunt u bijna raden wat ongeveer de drankbestelling zal zijn. U serveert ze met plezier hun bestelde drankjes en maakt even een praatje. U weet dat het zeker in de horeca gaat om klantenbinding. Maar welke glazen gebruikt u eigenlijk voor uw wijndrinkende gasten? En heeft u wel eens gedacht aan wijnglazen graveren?
Want u kunt nog zo’n heerlijke wijn serveren: als het glas niet helemaal schoon is of er zit een scheurtje, dan haalt het de wijn flink naar beneden. Met vieze glazen kunt u sowieso niet voor de dag komen. De kans is aanwezig dat gasten niet meer terugkomen. Sterker nog: ze kunnen een negatieve recensie achter laten. En dat is wel het laatste wat u wilt. Beter geen review dan een slechte. Want u weet dat potentiële gasten zich laten leiden door positieve reviews, maar dat negatieve posts uw bedrijf schade kunnen berokkenen.
Als u dus liever geen risico neemt, dan koopt u kwaliteitsglazen. Dat kan bij de groothandel of een kleinere leverancier. Belangrijk voor u is dat u glazen van constante kwaliteit koopt. U wilt dat elk nieuw gekocht diezelfde topkwaliteit heeft. In de snelheid van werken, heeft u ook geen tijd om elk nieuw glas van rand tot voet helemaal te controleren. U wilt vertrouwen in constante kwaliteit hebben. Bij Wijnwinst bent u daar zeker van. En daarnaast kiest u bij hen met speels gemak voor gegraveerde glazen. Dat kan trouwens niet alleen met wijnglazen, maar ook met bier- en champagneglazen.
Dit klinkt wellicht raar, maar uw eigen logo op uw wijnglazen kunt u uw rendement verhogen. De verklaring is heel simpel: de gemiddelde horecaondernemer schenkt zijn glazen iets te vol. Zijn personeel is daar soms nog iets beter in. Als u uw prachtige logo op uw wijnglazen laat drukken, dan is bijvoorbeeld de onderrand van het logo ook een soort maatstreep voor uw personeel. Tot hier en niet verder. De gast heeft gewoon een goed gevuld glas lekkere wijn en u haalt meer glazen wijn uit uw flessen. Uw extra rendement is makkelijk berekend.
Maar er is natuurlijk nog een reden om te kiezen voor wijnglazen graveren. Dat prachtige logo maakt die heerlijke wijn in dat kwaliteitsglas helemaal af. Al drinkend herinnert uw gast langer waar hij vanavond aan tafel zat of aan de bar stond. Uw bedrijfsnaam komt meer en blijft langer in zijn herinnering. Hopelijk vinden uw gasten uw logo niet dusdanig mooi dat ze een glas mee naar huis nemen: maar ga dan ook uit van het positieve in de mens.
Iedere ondernemer kiest zijn eigen glas, met zijn eigen inhoud. Heeft u het liefst een wat bolvormig of ovaalvormig glas? Of bent u een liefhebber van het wat meer rechte, taps toelopende wijnglas? Wijnwinst heeft ze allemaal in hun assortiment en dan bijvoorbeeld met een cc van 35 of 38 centiliter. Hoe dan ook: als u kiest voor gegraveerde wijnglazen, dan verhoogt dat de uitstraling van uw horecabedrijf. Uw bedrijfsnaam wordt beter onthouden, blijft beter hangen. En dat kan alleen maar ten goede komen aan uw klandizie, zeker als ook uw gastvrijheid groot blijft.